[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
مجوزها و مدارک نشریه::
::
سالمند شناسی

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 2، شماره 4 - ( زمستان 1401 ) ::
جلد 2 شماره 4 صفحات 46-35 برگشت به فهرست نسخه ها
رضایت شغلی پرستاران در پاندمی کووید- 19؛ مروری نظام مند
لادن ناصح ، نرگس ارسلانی ، فاطمه تقلیلی ، مریم احمدی ، فاطمه مقدم ، مسعود فلاحی خشکناب*
استاد، گروه پرستاری، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تهران، ایران. fallahi@uswr.ac.ir
چکیده:   (1682 مشاهده)
مقدمه: شواهد متعدد حاکی از اثرات گسترده بحران کووید- 19 بر شرایط کاری پرستاران و رضایت شغلی آنها است. از این رو مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایت شغلی پرستاران در دوران پاندمی کووید- 19 انجام شد.
روش کار: این پژوهش به روش مرور نظام مند و بر اساس شش مرحله کاکرین انجام شد. بعد از تعیین اهداف و سوالات پژوهش کلید واژه های “ job satisfaction”، “work Satisfaction”، ،nurse،COVID-19 ، Coronavirus و معادل فارسی آنها شامل رضایت شغلی، پرستار، کووید- 19 و کرونا در بانک های اطلاعاتی خارجی شامل Web of science ، PubMed، Scopus و مجله الکترونیک Science Direct با استفاده از عملگرهای AND، OR و NOT و دو پایگاه داخلی SID و MagIran در بازه زمانی دسامبر 2019 تا ژانویه 2022 جستجو گردید. همچنین موتور جستجوی Google Scholar نیز به منظور اطمینان از استخراج کلیه مقالات مرتبط موجود بررسی شد. در نهایت از 495 مقاله وارد شده به مرحله غربالگری، 22 مقاله اساس معیارهای ورود و خروج برای بررسی کامل و استخراج داده ها انتخاب شدند.
یافته ها: پس از بررسی متن کامل 22 مقاله مرتبط، یافته های بدست آمده پیرامون "رضایت شغلی پرستاران در دوران پاندمی کووید- 19 " در سه طبقه خلاصه شد: (1)  میزان رضایت شغلی ( 2) عوامل مرتبط با رضایت شغلی و ( 3) راهکارهای ارائه شده برای ارتقاء رضایت شغلی.
نتیجه گیری: رضایت شغلی پرستاران در دوران پاندمی در اکثر مطالعات متوسط بود و با سه دسته عوامل فردی، اجتماعی و سازمانی ارتباط داشت. همچنین محققین راه کارهایی را در مطالعات خود ارائه کرده اند که می توان از آنها به منظور ارتقاء رضایت شغلی پرستاران در طی این بحران بهره گرفت.
واژه‌های کلیدی: رضایت شغلی، کووید- ۱۹، کروناویروس، پرستار، مرور نظام مند.
متن کامل [PDF 391 kb]   (890 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/2/10 | پذیرش: 1401/5/31 | انتشار: 1401/6/28
* نشانی نویسنده مسئول: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Naseh L, Arsalani N, Taghlili F, Ahmadi M, Moghaddam F, Fallahi-Khoshknab M. Job Satisfaction of Nurses During the COVID-19 Pandemic: A Systematic Review. 3 2023; 2 (4) :35-46
URL: http://ijsr.ir/article-1-132-fa.html

ناصح لادن، ارسلانی نرگس، تقلیلی فاطمه، احمدی مریم، مقدم فاطمه، فلاحی خشکناب مسعود. رضایت شغلی پرستاران در پاندمی کووید- 19؛ مروری نظام مند. 1. 1401; 2 (4) :35-46

URL: http://ijsr.ir/article-1-132-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 4 - ( زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مرور سیستماتیک در علوم پزشکی Iranian Journal of Systematic Review in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4645