[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
مجوزها و مدارک نشریه::
::
سالمند شناسی

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 2، شماره 3 - ( پاییز 1401 ) ::
جلد 2 شماره 3 صفحات 12-1 برگشت به فهرست نسخه ها
کنترل انتشار پاندمی COVID-19: مرورِ شواهدی از رویکرد آمیخته‌ی بازاریابی اجتماعی
زهرا صادقی آرانی*
استادیار مدیریت و کارآفرینی، دانشکده ی علوم انسانی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران. SadeqiArani@Kashanu.ac.ir
چکیده:   (2070 مشاهده)
مقدمه: شیوع ویروس ناشناخته ی کووید- 19 و همه گیری آن در پایان سال 2019 ، بسیاری از کشورها را غافل گیر و با یک بحران جدی مواجه کرد. پس از انتشار خبر شیوع این پاندمی، اقدامات فراوانی جهت کنترل و پیشگیری از گسترش آن در سراسر جهان از جمله ایران انجام شد. بسیاری از این اقدامات بدون آنکه به آنها «بازاریابی اجتماعی » اطلاق شود در برگیرنده ی اصول، راهبردها و مؤلفه های بازاریابی اجتماعی بوده است.
روش کار: مطالعه ی حاضر، مرور غیرنظام مندِ مستندات و شواهد مرتبط با راهبردهای ارائه شده و اقدامات انجام گرفته به منظور کاهش و کنترل ویروس کووید- 19 در ایران بوده که طی 7 ماه پس از شیوع این بیماری از 20 بهمن تا 20 شهریور1399 از 2 منبع  اطلاعیه های ارائه شده توسط سه مرکز علمی و رسمی (سازمان بهداشت جهانی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و گزارشات و مستندات ارائه شده در نشریات ادورای و کثیرالانتشار استخراج شده
است.
یافته ها: پس از جمع آوری گزارشات و مصادیق طی بازه ی مذکور، این اقدامات و مشاهدات، در سه بخش رفتارهای مطلوب، مفاهیم بازاریابی شامل «بخش بندی، هدف گذاری و موقعیت یابی » و «آمیخته ی بازاریابی اجتماعی » طبقه بندی شده است.
نتیجه گیری: یافته ها نشان میدهد علیرغم تلاشهای صورت گرفته به منظور ترویج رفتارهای مطلوب جهت کنترل شیوع کووید 19 ، بسیاری از این تلاشها غیرسیستمیک و جزء نگر بوده و عدم توجه به اصول بازاریابی اجتماعی کلان، ناهماهنگی های بسیاری در اجرای سیاست های پایین دست و بالادست به وجود آورده که اثربخشی این اقدامات را به مخاطره انداخته است.
واژه‌های کلیدی: پاندمی کووید19، بازاریابی اجتماعی، رفتار.
متن کامل [PDF 296 kb]   (700 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1399/7/16 | پذیرش: 1399/10/20 | انتشار: 1400/3/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sadeqi Arani Z. Controlling the Spread of COVID-19 Pandemic: A Review of Evidences of Social Marketing Mixed Approach. 3 2022; 2 (3) :1-12
URL: http://ijsr.ir/article-1-96-fa.html

صادقی آرانی زهرا. کنترل انتشار پاندمی COVID-19: مرورِ شواهدی از رویکرد آمیخته‌ی بازاریابی اجتماعی. 1. 1401; 2 (3) :1-12

URL: http://ijsr.ir/article-1-96-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 3 - ( پاییز 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مرور سیستماتیک در علوم پزشکی Iranian Journal of Systematic Review in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645