[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
مجوزها و مدارک نشریه::
::
سالمند شناسی

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 2، شماره 3 - ( پاییز 1401 ) ::
جلد 2 شماره 3 صفحات 63-53 برگشت به فهرست نسخه ها
چالش های آموزش به روش شبیه سازی در آموزش دانشجویان پرستاری و ارایه راهکارهای موثر: یک مطالعه مرور نظام مند
مجتبی راد ، مسعود فلاحی خشکناب* ، نرگس ارسلانی ، نسیم صادقی محلی ، پریسا رسولی ، سوره خاکی ، تابان نعمتی فرد
استاد، گروه پرستاری، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تهران، ایران msflir@yahoo.com
چکیده:   (2227 مشاهده)
مقدمه: یکی از روش های آموزش موثر به دانشجویان استفاده از شبیه سازی می باشد. با وجودی که در بیشتر مطالعات به برخی از چالش های شبیه سازی اشاره شده ولی مطالعات مختلف در نوع چالش ها و راهکارهای آن اتفاق نظر ندارند.
روش کار: این مطالعه از نوع مرور نظام مند بوده که در سال 1399 انجام شد. بررسی با جستجوی کلید واژه های  آموزش پرستاری، شبیه سازی بیماران، چالش ها، موانع در منابع اطلاعاتی داخلی SID, Irandoc و خارجی PubMed, Science Direct, Scopus, Google Scholar انجام شد. معیارهای ورود در این مطالعه شامل: مرتبط بودن مقالات با عنوان، فارسی یا انگلیسی بودن زبان مقالات، در دسترس بودن اصل مقاله، عاوه بر چکیده، نوع مطالعه کمّی، کیفی و یا ترکیبی در بازه زمانی۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ بود.
یافته ها: از مجموع 411 مقاله مرتبط، 14 مقاله واجد شرایط مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که چالش های شبیه سازی در آموزش پرستاری در 4 طبقه اصلی چالش های مربوط به اساتید، چالش های مربوط به دانشجویان، عدم حمایت کافی مدیران و منابع طبقه بندی شدند.
نتیجه گیری: استفاده از فناوری شبیه سازی براساس بررسی متون می تواند به عنوان روشی برای آمادگی دانشجویان قبل از ورود به بالین مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه اکثر این چالش ها می تواند قابل رفع باشد و نیاز به حمایت همه جانبه مدیران دارد لذا پیشنهاد می گردد مدیران با بررسی این موراد و حمایت خود می توانند سهم بسزایی در پیشرفت آموزش و کاهش مشکلات بالینی دانشجویان و اساتید اشته باشند. از طرف آمادگی در دانشجویان و اساتید نیز باید مد نظر قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: آموزش پرستاری، شبیه سازی بیماران، چالش ها، موانع.
متن کامل [PDF 334 kb]   (905 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/10/22 | پذیرش: 1400/1/17 | انتشار: 1400/3/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

rad M, fallahi khoshknab M, arsalani N, sadeghi mohalli N, rasuli P, khaki S et al . Challenges of Simulation Training in Nursing Student Education and Proposing Effective Approaches: A Systematic Review Study. 3 2022; 2 (3) :53-63
URL: http://ijsr.ir/article-1-108-fa.html

راد مجتبی، فلاحی خشکناب مسعود، ارسلانی نرگس، صادقی محلی نسیم، رسولی پریسا، خاکی سوره و همکاران.. چالش های آموزش به روش شبیه سازی در آموزش دانشجویان پرستاری و ارایه راهکارهای موثر: یک مطالعه مرور نظام مند. 1. 1401; 2 (3) :53-63

URL: http://ijsr.ir/article-1-108-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 3 - ( پاییز 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مرور سیستماتیک در علوم پزشکی Iranian Journal of Systematic Review in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645